Reklamı Geç
Koşma mesafesi komik bir istatistiktir
Ercüment Tunçalp

Koşma mesafesi komik bir istatistiktir

Bu içerik 1223 kez okundu.

Gençlerbirliği’nde her şey güzel gidiyor. Hepimiz mutluyuz ve bunu da yüksek sesle ifade ediyoruz. Ancak tabeladan bağımsız olarak da bazı uyarılar yapıyoruz. Takımın tecrübeye ihtiyacı olduğu kadar gençleşmeye de ihtiyacı olduğunu dillendiriyoruz. Sempatik bulunmadığı için bu konuyu fazla uzatmayacaktım ama takımın aktif yaş ortalamasını doğru hesaplayamayanlar  güya benim tezimi çürütmek üzere yeni bir açıklama yapmışlar.

İşte o açıklamanın önemli kısımları :  

“Lige 8’de 8 yaparak rekor bir giriş yapan Gençlerbirliği’nde skor yükü birden fazla oyuncuya dağılırken , maçlara tecrübeli oyuncular da ağırlığını koymaya başladı.

37 yaşındaki golcü Mert Nobre attığı 3 gol ve yaptığı bir asistle skor yükünde önemli bir performansa imza atarken, onu yine 3’er golle Nadir Çiftçi ve Bekir Yılmaz takip ediyor.

Skor yükünde bir diğer dikkat çeken isim ise başkent ekibinde Stephane Sessegnon oldu. Beninli yıldız, yaptığı 2 gol ve 2 asistin yanı sıra oyun içindeki performansıyla da adından söz ettirmeye devam ediyor. Gençlerbirliği’nin başarılı sol beki Alper de savunma katkısının yanı sıra 2 gol ve 2 asistle takımını taşıyan isimlerden. Tecrübeli bir başka isim olan Ahmet İlhan Özek ise takımına 1 gol ve 4 asistlik katkıda bulundu.

Yine koşu mesafelerinde de tecrübeli isimler göz dolduruyor. Son lig maçında Altay’ı 1-0’lık skorla geçen Gençlerbirliği’nde sahanın en çok koşan ismi 11.2 km ile Stephane Sessegnon oldu. Sessegnon bu mesafeyle sahanın da en çok koşan ismi olmayı başardı. Onu takip eden iki isim ise 10.5 km ile Selçuk Şahin ve Mert Nobre oldu. Ayrıca bu maçta Gençlerbirliği adına 7 oyuncu koşu mesafelerinde 10 km barajını geçerek ayrı bir başarıya imza attı. Gençlerbirliği kaptanı Selçuk Şahin son 3 maçta ilk 11 başlarken , oyun içindeki katkısının, kazandığı ikili mücadele ve pas sayısının yanı sıra koşu mesafelerinde de her zaman ilk sıralarda yer alıyor. Gençlerbirliği’nin 37 yaşındaki yıldızı, ilk kez 11’de başladığı Ümraniyespor maçı ve sonrasında oynadığı Afjet Afyonspor maçlarında Gençlerbirliği’nin en çok koşan ismi olmayı başardı. Selçuk Şahin ilk 11 başladığı maçlarda liderliği sadece bir kez Altay maçında Stephane Sessegnon’a kaptırdı.”  Açıklama bu…

Hangi tarafını düzelteyim ?

Daha konuya giriş yaparken bile Nobre’nin yaşını yanlış yazmışlar. Oysa kayıtlarda gözüken doğum tarihi 6 Kasım 1980 dir. Parmak hesabıyla bile 38 yaşında olduğunu kolayca bulabilirlerdi.

Sonra, bir santrafor için 8 maçta 3 gol 1 asistin lafı bile olmaz. Oysa açıklamada bunun önemli bir performansa atılan imza olduğunu belirtiyorlar. Bu abartmadır. Zira bir stoper bile bu sürede 3 gol atabiliyor (Örnek Ümit Kurt- Boluspor).

Kendi defans oyuncumuz Alper Uludağ bile 2 gol, 2 asist ile oynamıyor mu ?

Şimdi gelelim esas meseleye…

Açıklamada, oyuncularımızın 10-11 kilometrelik koşu mesafelerini gündeme getirerek, “bunlara mı yaşlı diyorsun ?” demeye getiriyorlar.   

Ben de oldukça yaşlı takım olduğumuzu bir kere daha tekrar ediyorum.

Referans olarak da başlıktaki ifadenin sahibi olan uzman kişiye sözü bırakıyorum.   

Türkiye’de ‘Maç Analiz Kriterleri’ni oluşturan ve bu konuda büyük emek veren Tıp Doktoru Gürkan Kubilay’ın kendi ağzından aktarıyorum:

“-Oyuncunun 90 dakikada aldığı mesafe, koştuğu değil ‘KATETTİĞİ’ mesafedir. Yani bunun içinde sahada boş boş gezindiği mesafeler de vardır. Bu nedenle kalecinin bile sahada 4 kilometre civarında ‘mesafe katettiği’ bilinir.  

-Burada önemli olan ne kadar mesafe katetmesi de değildir. Çünkü dakikada 120 adım atabilen normal bir ev hanımı, örneğin anneniz ya da kız arkadaşınız bile 90 dakika sonunda yaklaşık 9-10 kilometre mesafe kateder. Yani koşu bandında yaklaşık 6.3 km hızında gitmek demektir ki, bu herkesin kolayca yapabileceği bir iştir.

-Asıl önemli olan ‘SPRİNT’ sayısıdır. Yani kısa mesafeli ve hızlı koşulardır. Sprint atan oyuncu saatte ortalama 20-25 kilometre civarında bir hızla koşar. Bir takım katettiği toplam mesafenin 1/3’ünden fazlasını sprint yaparak koşmuşsa bu koşunun anlamı vardır. Örneklersek; 100 km kateden bir takımın en az 30 km sprint yapması onun bu koşularını anlamlı kılar. Yoksa 10 km sprint yapmışsa, yani tıngır mıngır, yürür gibi koşmuşsa sadece seyirciyi kandırır.

Bir de bu işten anlamayan SAZAN YORUMCULARI.”   

Şimdi bana “bu yaş takıntısının sebebi nedir ?” diye soranlar, sebebi herhalde anlamaya başlamışlardır.

Bakın, 2.5 ay sonra ara transfer sezonu başlıyor. Bize enerji katacak transferler lazım. Özellikle de santrafor ve kanat oyuncuları…

Bütün amacım o sürece kadar yönetimi bu konuda teşvik etmekti.

Ancak görülüyor ki; bu yutturmaca ile aynen yola devam edecekler. Oysa henüz kendimizi test edecek önemli rakiplerle oynamadık.

Boluspor, Adana Demirspor, Gazişehir, Giresunspor, Denizlispor maçları önümüzü görmemizi sağlayacaktır.

Yoksa takımın başarılı grafiği konusunda zaten hemfikiriz. Hocanın rehavete kapılmayalım çağrısına da zaten kulak veriyoruz.

İtirazımız yönetimin boşverme halinedir. Geçen sene neye mal olduğunu gördük, bu sene de bir kazaya kurban gitme lüksümüz yoktur !  

 

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Metin Türel'in Cenaze Programı Belli oldu
Metin Türel'in Cenaze Programı Belli oldu
Halkbank Moral Buldu
Halkbank Moral Buldu